Dárek k novému kolu nad 5.000kc..automaticky přibalime tachometr na kolo..

V jakém stavu dostanete jízdní kolo

Vážení zákazníci, každé kolo, které posíláme, předem základně seřídíme, aby bylo složení kola pro vás co nejsnažší. Pokud si kolo vyzvednete u našeho partnera Kolofix.cz, dostanete toto kolo kompletně seřízené a připravené k jízdě, na místě Vám odborný technik nastaví  správnou výšku sedla  a případně nastaví  správný tlak do vzduchové vidlice, který je optimální na Vaši váhu .Počet poboček kolofixu je v ČR cca 22. Určitě si vyberete kterou máte nejblíže... Jestliže Vám budeme  kolo posílat přepravní společností DPD nebo PPL,  kolo dostanete základně  seřízené, po doručení dopravcem namontujete pouze přední kolo, pedály, řídítka k představci a kolo je připraveno k okamžitému použití. 

Montáž předního kola s kotoučovými brzdami

Většina nových kol je již v dnešní době upevněna pomocí rychloupínacího mechanismu ( rychloupínáku ), takže montáž i demontáž je velmi snadná, pohodlná a nepotřebujete k tomu žádné speciální nářadí. Páku rychloupínáku je dobré zatáhnout směrem k vidlici. Zatažení směrem dopředu může způsobit náhodné otevření např. větví a pod.

Rychloupínací mechanismus se skládá ze dvou částí - na jedné straně je páčka s excentrem a táhlem, na druhé straně je matice.

Princip uzavření rychloupínacího mechanismu spočívá v tom, že pootočením páčky do uzavřené polohy (Close), v níž je excentr, se dosáhne upnutí - přitažení požadovaného spoje. Naopak pootočením páčky do otevřené polohy (Open) se spoj uvolní. Nápisy Open a Close jsou většinou viditelné na páčce. Podle toho, který nápis vidíte, zjistíte, zda je páčka rychloupínacího mechanismu v poloze Otevřený (Open) nebo Zavřený (Close).

Nastavení rychloupínacího mechanismu

Vložte kolo do přední odpružené ( pevné ) vidlice a nastavte páčku do polohy Otevřená (Open). Pro dosažení uzavření musí páčka provést dráhu, která popisuje půlkruh. Pro správné nastavení délky táhla přitáhněte seřizovací matici tak, aby se páčka přibližně do první poloviny dráhy pohybovala snadno. Ve druhé polovině dráhy páčky síla potřebná na pohyb páčkou podstatně narůstá a ke konci může jít páčka velmi těžko. Na správné zatažení však stačí síla prstů, případně dlaně. Není třeba používat žádné nástroje na prodloužení/zvětšení páky. Na páčce je viditelný nápis Zavřeno (Close) - kontaktní plochy stisknou vidlici. Pro kontrolu správného přitažení zkuste páčkou pootočit, jako kdybyste chtěli opsat kružnici, nebo zkuste, zda se kolo ve vidlici nehýbe. Pokud páčkou můžete otáčet, nebo pohnout kolem, kolo není správně upnuté. Otevřete páčku a přitáhněte seřizovací matici přibližně o ½ otáčky pro zkrácení táhla a páčkou zavřete mechanismus. Znovu překontrolujte, zda je kolo správně upnuté.

V Brzdy – uvedení do správné funkce

       

U kotoučových brzd je třeba před nasazením kola vyndat vymezovací zarážku z čelistí (třmene), která slouží jako pojistka, aby nedošlo k zmáčknutí brzdové páky a tím k stlačení brzdových destiček.

V-Brzdy je potřeba po nasazení předního kola spojit, aby brzda začala brzdit. Doporučujeme po spojení, vyzkoušet funkčnost brzdy na místě. Brzdové čelisti by měly být symetricky vycentrované, aby ne každé straně byla mezera mezi ráfkem a brzdovou gumičkou byla stejná.

Montáž pedálů

Pedály, pokud jsou součástí kola jsou v příbalovém balíku. Pravý a levý pedál mají odlišný směr závitu, z tohoto důvodu je třeba namontovat správný pedál do správné kliky. Pedály bývají zpravidla označeny písmeny L a R. Pedál s označením L je pedál levý a patří do levé kliky (bez převodníku), s označením R je pravý. Pedály dotáhněte klíčem č. 15. Utahovací moment by měl být 40nm. Je dobré závit pedálu namazat vazelínou. Dotažení pedálů kontrolujte pravidelně , aby nedošlo k uvolnění a tím poškození závitu, na což se záruka nevztahuje. 

Připevnění řidítek

Odšroubujeme krytku představce-řídítek, přiložíme řídítka do představce a s citem ( 5-8 nm , většinou je poznačeno na představci )  dotáhneme šrouby krytky tak, aby nedošlo k jejich protočení a poškození závitu.

Montáž a nastavení sedla

Pokud se posadíte na kolo a dáte nohy na pedály s jednou nohou ve spodní poloze, při optimální výšce sedla by měla tato noha mírně pokrčená v koleni. Výšku sedla nastavíte pomocí rychloupínáku (matice) na konci sedlové trubky. Princip dotažení je stejný jako u upínání rychloupínacím systémem předního kola.

Upozornění:

Na každé sedlovce je vyznačena maximální přípustná výška (ryska) pro její vysunutí. Nikdy prosím nenastavujte sedlovku nad tuto rysku! Zabráníte tím poškození rámu jízdního kola. Na toto poškození se nevztahuje záruka !!!

Pokud si nebudete vědět s montáží rady, neváhejte nám zavolat.

Nezapomeňte si přečíst  pečlivě návod přibalený u kola, kde se dozvíte, jak pečovat a servisovat Vaše nové kolo. Po ujetí cca 100 km je třeba provést záruční prohlídku, kterou Vám v našem smluvním servisu  uděláme bezplatně. Pokud jste z daleka a nemůžete k nám přijet, nechte si prohlídku udělat v některé cykloprodejně. Taková prohlídka však již bude zpoplatněna dle aktuálního ceníku příslušné prodejny, většinou se jedná o částku cca 450 Kč. Dle individuální dohody Vám část garanční prohlídku hradíme.. Stačí nám jen zaslat kopii účtenky a číslo účtu.

Balení kola před odesláním

Zde je ukázka jak máme perfektně zabalené kolo před odesláním  aby nemohlo dojít k poškození při přepravě. Díky pečlivě zabalenému kolu máme 99% jistotu, že Vám přijde kolo v pořádku a budete spokojeni.

0 0 Kč
Váš nákupní košík je prázdný.